OBEC DOUBRAVY

Ochrana obyvatelstva

Přehled možných ohrožení na katastru obce Doubravy

Na základě provedené analýzy ohrožení v ORP Zlín je obec Doubravy s velkou pravděpodobností ohrožena těmito typy mimořádných událostí:

  • únik nebezpečné látky (zejména při přepravě po silnici),
  • přívalovými dešti, které mohou mít za následek vznik tzv. „bleskových“ povodní (tato situace není řešena v povodňovém plánu obce v rámci přirozených povodní – bleskové povodně mohou nastat prakticky kdekoliv na území katastru obce Doubravy nezávisle na tom, zda je obec lokalizována v okolí vodních toků),
  • vichřice či tornáda,
  • požáry (v krajině – lesní, polní, požáry travin; v obci – budovy, infrastruktura),
  • dlouhodobé narušení dodávek elektřiny a
  • narušení dodávek pitné vody (z důvodu technologické havárie, kontaminace zdrojů pitné vody).

Dále:

  • epizootií – obec se nachází v 10 km (3 km) pásmu dozoru velkochovu drůbeže Kelníky (Klečůvka)

Na tyto typy událostí jsou vypracovány postupy řešení, které jsou součástí zpracovaného „Plánu činnosti orgánů obce Doubravy při vzniku mimořádné události (ORP Zlín)“.

Tento plán je uložen u starostky obce na určeném místě a je k dispozici členům krizového štábu, veliteli zásahu, členům rady a zastupitelům obce a dalším pověřeným a oprávněným osobám na vyžádání.

  1. Přehled možných ohrožení a rizik byl projednán a schválen na 3. pravidelném jednání Zastupitelstva obce Doubravy dne: 12.12.2022
  2. „Plán činnosti orgánů obce Doubravy při vzniku mimořádné události (ORP Zlín)“ byl projednán a schválen na 3. pravidelném zasedání Zastupitelstva obce dne: 12.12.2022

V Doubravách dne 12.12.2022

Mgr. Barbora Navrátilová, v.r.

starostka obce

Přehled možných ohrožení na katastru obce Doubravy je zveřejněn pro občany obce, právnické, fyzické a podnikající osoby:

  • při veřejném jednání zastupitelstva obce Doubravy a v usnesení ze zastupitelstva obce č.45/2022 ze dne 12.12.2022
  • na webových stránkách obce dne 21.12.2022

  • na úřední desce obce dne 21.12.2022

KRIZOVÝ ŠTÁB OBCE DOUBRAVY

( ORGANIZACE – ZŘIZOVACÍ LISTINA – STATUT)

1. Krizový štáb obce Doubravy (dále jen „krizový štáb“) se zřizuje rozhodnutím starostky obce Barbory Navrátilové (dále jen „starostky“) a projednáním na zastupitelstvu obce dne 12.12.2022 v sou­ladu se zákonem č. 240/2000 Sb., a se směrnicí Ministerstva vnitra č.j.: MV-117572–2/PO-OKR-2011 ze dne 24.11.2011, kterou se stanoví jednotná pravidla organizační uspořádání KŠ kraje, ORP a obce a v souladu se závěry 28. jednání BR ORP Zlín a nařízením primátora SMZ ke krizové připravenosti obcí ORP Zlín, jako starostky obce s rozšířenou působností.

2. Starostka obce, která zajišťuje připravenost obce na řešení krizových situací, a která je v čele krizového štábu, zřizuje krizový štáb jako svůj pracovní orgán, za účelem přípravy na krizové situace u obce a jejich řešení.

3. Krizový štáb svolává starostka obce v případě, že:

  1. je vyhlášen krizový stav pro celé území státu nebo pro jeho část patřící do působnosti orgánu krizového řízení obce,
  2. je vyhlášen stav nebezpečí pro celé území patřící do působnosti orgánu krizového řízení nebo pro jeho část,
  3. jej použije ke koordinaci záchranných a likvidačních prací,
  4. je k tomu vyzvána při koordinaci záchranných a likvidačních prací,
  5. jde o úkol prováděný při cvičení orgánů krizového řízení nebo cvičení složek integrovaného záchranného systému nebo
  6. je tento postup nezbytný pro řešení mimořádné události a není splněna některá z podmínek uvedených v písmenu a) až e).

4. Členy krizového štábu obce jsou:

  1. Barbora Navrátilová starostka obce velitelka krizového štábu
  2. Jaroslav Mikel místostarosta obce
  3. Marta Toboláková hospodářka obce
  4. Marek Miškářík zastupitel obce
  5. Lukáš Velčovský velitel SDH Doubravy zástupce velitelky kr. štábu
  6. Radek Červinka

5. Do krizového štábu lze zařadit i další osoby nezbytné pro přípravu na krizové situace obce a jejich řešení.

6. Podle místních podmínek a možností obce lze organizovat a členit krizový štáb na stálou nebo další pracovní skupiny.

7. Za organizační a administrativní zabezpečení krizového štábu odpovídá starostka obce.

8. Obsah činnosti a použití KŠ je stanoven a řídí se zákonem č. 240/2000 Sb., prováděcí vyhláškou MV č. 6462/2000 Sb., a nařízením MV č.j.: MV-117572–2/PO-OKR-2011 v rozsahu odpovídajícím místním podmínkám a možnostem obce.

9. Členové krizového štábu jsou starostkou obce:

a) 2× do roka prověřování v dosažitelnosti (výzvou, telefonem, spojkou apod.),

b) 1 x do roka svoláni (pokud nebylo organizováno cvičení nebo proveden ostrý zásah),

c) odborně školeni (poučeni) – zpravidla po organizovaném svolání

Přičemž o provedené kontrole dosažitelnosti, svolání a poučení členů krizového štábu vede starostka obce průkazný záznam (uložený ve složce krizové připravenosti). 

10.Krizový štáb, jako pracovní orgán starostky obce, se řídí především následujícími zásadami a úkoly:

  1. v rámci připravenosti na řešení krizových situací přiměřeně vykonává činnosti bezpečnostní rady obce s rozšířenou působností,
  2. podílí se na zajišťování připravenost obce na řešení krizových situací (ostatní orgány obce se na této připravenosti podílejí),
  3. v rámci připravenosti na řešení krizových situací přiměřené vykonává činnosti bezpečnostní rady obce s rozšířenou působností.
  4. zajišťuje za krizové situace provedení stanovených krizových opatření na katastru obce,
  5. podílí se a plní úkoly stanovené starostkou obce s rozšířenou působností a orgány krizového řízení ORP Zlín i při přípravě na krizové situace a při jejich řešení i úkoly a opatření uvedené v Krizovém plánu obce s rozšířenou působností,
  6. v době krizového stavu se přímo podílí na zabezpečení varování a informování osob nacházejících se na území obce před hrozícím nebezpečím a vyrozumění orgánů krizového řízení ORP Zlín, organizaci evakuace osob z ohroženého území obce, organizaci činnosti obce v podmínkách nouzového přežití obyvatelstva a zajištění a organizaci dalších opatření nezbytných pro řešení krizové situace u obce,
  7. podílí se na zabezpečení připravenosti a využívání informačních a komunikačních prostředků a pomůcek pro krizového řízení,
  8. analyzuje vývoj krizové situace nebo mimořádné události u obce a dokumentuje postup řešení,
  9. podává starostce obce návrh na způsob řešení, postup při ochraně obyvatelstva a na vyhlášení, změnu nebo odvolání krizového stavu, využívá přitom zejména Plán činnosti orgánů obce při vzniku mimořádné události,
  10. posuzuje přiměřenost krizových opatření přijatých v obcích v rámci vyhlášeného krizového stavu, navrhuje jejich pozastavení, změnu nebo zrušení,
  11. soustřeďuje informace o stavu sil a prostředků, vede celkový přehled k jejich nasazení a rozpracovává návrhy jejich využití,
  12. dokumentuje chronologicky veškerou činnost KŠ, vývoj situace, přijatá opatření a stav, nařízení starostky obce, starosty ORP Zlín (primátora SMZ), velitele zásahu a dalších, hlášení a dalších obdržených a předaných zpráv.
  13. organizuje spojení s příslušným krizovým štábem ORP Zlín, popř. Krizovými štáby sousedících obcí a složkami IZS nasazenými (působícími) na teritoriu obce,
  14. připravuje technickou a informační podporu nasazeným silám a prostředkům u obce, vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při krizové situaci nebo mimořádné události,
  15. organizuje ukládání a využívání pracovní povinnosti, pracovní výpomoci a povinnosti poskytovat věcné prostředky,
  16. organizuje ochranu obyvatelstva postiženého území, včetně zajištění zásobování a humanitární pomoci,
  17. navrhuje zmocněnce k plnění úkolů starostky v případech závažných nedostatků v krizovém řízení obcí v době krizového stavu

Projednáno a schváleno na 3. pravidelném jednání Zastupitelstva obce dne: 12.12.2022, usnesení č. 45/2022.

Nabývá účinnosti dnem: 12.12.2022

Mgr. Barbora Navrátilová , v.r.

starostka obce

Výše uvedení noví členové Krizového štábu obce Doubravy berou tímto své jmenování a poučení na vědomí a současně přebírají i průkazky člena Krizového štábu obce Doubravy, kterou v případě svolání krizového štábu, vzniku MU nebo vyhlášení krizového stavu je povinen se prokázat nebo nosit na viditelném místě: 

EU
Luhačovské Zálesí
Evropská Unie
Luhačovice
Zlínský kraj
  Prosím čekejte...